Autoschade? Wat nu…

Indien u nog met uw auto kunt rijden wordt bij ons een intake gemaakt van de schade. Kunt u niet meer rijden en moet de auto afgevoerd worden? Dan wordt in de meeste gevallen tijdens het ongeval, door de politie een bergingsdienst ingeschakeld. U kunt uiteraard ook zelf de alarmdienst inschakelen, het telefoonnummer vindt u op de groene kaart. (Let op! Geef duidelijk aan dat uw auto naar Van den Berg Autoschade gebracht moet worden). Staat uw auto thuis en is deze immobiel of wilt u liever niet meer rijden? Dan is het mogelijk dat wij uw voertuig ophalen.
Meld uw schade zo snel mogelijk bij uw verzekeraar of tussenpersoon! Maak gebruik van het Europees schadeformulier.

Intake/ Schadebegroting

Voor het intakegesprek hoeft u geen afspraak te maken. U kunt iedere werkdag  bij ons langskomen. Bekijk hier de openingstijden. Neem wel uw groene kaart, kentekenbewijs en rijbewijs mee!
Bij binnenkomst kunt u direct plaatsnemen aan één van onze bureau’s. Tijdens piekuren kunt u wachten in de coffee-corner en komt de schademanager naar u toe. Via onze expertise-ingang wordt uw voertuig binnengereden, aansluitend worden er foto’s gemaakt en wordt de schade in detail opgenomen. Nodige informatie wordt verzameld, zodat wij  in ons calculatiesysteem voor u en uw verzekeraar een begroting kunnen maken van de kosten. Tot slot plannen wij met u een passende datum voor reparatie en bespreken wij eventuele extra’s. Verder verzorgen wij een vlotte afwikkeling met uw verzekeringsmaatschappij. U kunt er ook voor kiezen om de schade zelf te betalen, dan zoeken we naar de beste en voordeligste oplossing.

Demontage

Bij binnenkomst wassen wij uw auto en wordt het interieur direct voorzien van een automat en stoel- en stuurhoes. Ook lezen we uw auto uit op foutmeldingen en storingen en resetten deze zo nodig. De auto is nu klaar voor demontage. Voor de onderdelen waarbij reparatie niet meer mogelijk is, zijn de nieuwe onderdelen al besteld. De oude onderdelen worden gescheiden en verantwoord afgevoerd.

Plaatwerk

De carrosserie met het gedeukte en/of beschadigde plaatwerk wordt door onze plaatwerkspecialisten nauwkeurig hersteld. Door middel van een richtbank en elektronische meetapparatuur kan de maatvoering hiervan weer teruggebracht worden volgens de voorgeschreven fabrieksnormen.

Voorbewerking

Het herstelde plaatwerk wordt hier tot in perfectie strak gemaakt. Dit houdt in dat de plaatdelen geschuurd worden voor een optimale hechting, daarna worden deze voorzien van een primer. Nadat dit gedroogd is wordt de grondlak opnieuw geschuurd en worden de onderdelen voorbereid voor het spuitwerk.

Spuiten

Na het voorbereiden van de onderdelen, wordt eventueel uw auto afgeplakt. Dit hangt af of delen los gespoten worden of aan uw auto vast. Vervolgens worden de onderdelen zorgvuldig ontvet voordat deze in de juiste kleur op basis van milieuvriendelijk watergedragen lak gespoten worden. Dit gebeurt uiteraard in een speciale stofvrije cabine.

Montage

Voordat de onderdelen op de auto gemonteerd worden, krijgen de plaatdelen eerst een antiroestbehandeling. De onderdelen worden met handschoentjes aan gemonteerd om de delen vingerafdruk vrij te houden. Nu is de auto klaar voor de eindcontrole!

Eindcontrole/ Autoreiniging

Bij de eindcontrole wordt uw auto nogmaals gecontroleerd op foutmeldingen en zo nodig uitgelezen. Aan de hand van een checklist wordt het voertuig op alle punten nog een keer nagekeken. Tot slot wordt uw auto gestofzuigd en gewassen. Uw auto is weer als nieuw!

Aflevering/ Nazorg

Zodra de auto klaar is wordt u gebeld. Bij aflevering overhandigen wij u een 4 jarig FOCWA Garantiebewijs op de door ons gerepareerde schade. Zo kunt u weer veilig en onbezorgd op weg!